דרישות התפקיד
מנהל/ת בית ספר תיכון ואדי אלנעם |
עיקרי התפקיד:
– ניהול פדגוגי ואדמיניסטרטיבי של בי”ס על-יסודי, שש-שנתי .
– אחריות וסמכות לייזום , פיתוח ביצוע וניהול כלל הפעולות החינוכיות והמנהליות של בה”ס .
– אחריות להפעלת תכניות הלימודים המאושרות ע”י משרד החינוך ומנהל החינוך.
– אחריות לניהול הצוות וקידום התפתחותו המקצועית והעצמתם .
– הובלה וקידום תרבות הערכה בית ספרית בדגש על הערכה מבוססת נתונים .
– אחריות לניהול הקשרים בין ביה”ס להורי התלמידים והקהילה.
– אחריות לניהול תקציבי ואדמיניסטרטיבי של ביה”ס שש-שנתי.
– כתיבת תכנית העבודה הבית ספרית ובקרה על ביצועה .
– הובלת תרבות ארגונית שירותית בית ספרית .
– אחראי על הפעלה תקינה ושוטפת של ביה”ס על פי תקנות משרד החינוך והרשות המקומית.
– אחראי על אחזקה נאותה של המבנה, הציוד והעזרים העומדים לרשות ביה”ס.
– גיבוש חזון חינוכי לק. החינוך המוביל את העשייה החינוכית הבית ספרית.
– ניהול כולל של בית ספר שש שנתי תחתיו חטיבת ביניים, תוך מתן אוטונומיה לחטיבה, עבודה בשותפות עם מנהל/ת החטיבה.
– בניית תכניות הלימודים, בחירת המגמות ואיוש בעלי תפקידים בשיתוף עם אגף החינוך והפיקוח.
– ייזום תכנון וארגון של מערך הפעילות החינוכית והתרבותית של קריית החינוך בתיאום עם כל הגורמים העירוניים.
ניסיון מקצועי:
– ניסיון מקצועי בהוראה – בפועל 5 שנים לפחות בבתי ספר יסודיים או על יסודיים ( בכיתות א – יב ‘ ועד בכלל ) המפוקחים על ידי משרד החינוך, בהיקף המזכה בוותק בהוראה . לעניין זה, ניסיון בהוראה יוכר רק בגין הוראה בפועל במוסד חינוך כאמור, ורק הוראה שהוכרה כוותק בהוראה על ידי משרד החינוך.
– לא יוכר ניסיון בהוראה שלא במסגרות שצוינו לעיל כגון : מרצה , או מתרגל / ת באוניברסיטה או מכללה ,כרכז / ת פרייח, עבודה במסגרת תל”ן בחינוך הרשמי או תוכנית קרב וכיוצא באלה . יוכל להגיש מועמדות גם מי שיש לו ניסיון בפועל בהוראה שלוש שנות לימודים מלאות לפחות , במקום חמש שנים כנדרש לעיל, ובמהלך עשר השנים האחרונות יש לו ניסיון ניהולי מוכח של חמש שנים לפחות במערכת החינוך או במערכת שבה ניהל צוות המונה לא פחות מ- 30 עובדים, וכן שבמסגרת תפקידו כמנהל צבר ניסיון בהדרכה או בהוראה שם עובדים , ועבודתו הניהולית נעשתה בהיקף מלא, להוכחת הניסיון בעבודה ניהולית, יש להציג אישור מהממונה על משאבי אנוש באותו מקום עבודה ( יש לצרף אישור ) .
כישורים אישיים :
– היכרות עם מאפייניו הייחודיים של בית הספר של בית הספר בעקבות ניסיון בהוראה בבית ספר זה או בכל בית ספר אחר , ובכלל זה השתתפות בהשתלמות בתחום בית הספר .
– יכולת לתכנן תמונת עתיד של בית הספר, ולבנות תוכנית עבודה יישומית בשיתוף עם צוות בית הספר.
– יכולת להניע צוות לעבודה ולמטרה משותפת.
– יכולת לעבוד בצוות ולשתף פעולה.
– יכולת להציב את הפרט במרכז תוך הבנת הצרכים הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים שלו, ולפעול לשוויון חברתי ולקידום כל תלמיד ועובד הוראה שבאחריותו / ה.
– ניסיון בהוראה לתלמידים עם צרכים ייחודיים.
– ידיעת החוק ובקיאות בהוראות משרד החינוך בתחומי פעילותו של בית הספר.
– יכולת לנהל קשרים חיוביים ופוריים בין בית הספר לקהילה.
– יכולת לקיים קשרים עם מוסדות ממשלתיים ועם רשויות ציבוריות.
– יכולת הבעה טובה בכתב ובעל פה בשפה העברית.
– ידע מנהלי בניהול משרד,חשבונות וכספים של מוסד חינוכי.
– יכולת לבנות תוכנית פעילות פדגוגית וארגונית מתוקצבת על בסיס נתונים.
– יכולת לבנות תוכנית לימודית בית ספרית על בסיס תוכנית לימודים רשמית.
דרישות סף:
1. ניסיון בהוראה – ניסיון בהוראה בפועל של 5 שנים לפחות בבתי ספר יסודיים ו/או על יסודיים (בכיתות א’-י”ב ועד בכלל) בארץ, בהיקף המזכה בוותק בהוראה. לעניין זה לא יוכר ניסיון בהוראה שלא במסגרות שצוינו לעיל, כגון עבודה כמרצה או כמתרגל באוניברסיטה או במכללה, עבודה כרכז פר”ח וכיו”ב.
2. השכלה אקדמית – תואר שני אקדמי מוכר ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או ממוסד להשכלה גבוהה בחו”ל אשר קיבל אישור שקילות מהגף להערכת תארים אקדמיים מחו”ל. בבית ספר דתי רצויה גם השכלה תורנית.
3. השכלה פדגוגית – תעודת מורה מוסמך או מורה מוסמך בכיר לעל-יסודי או תעודת הוראה לעל-יסודי ממוסד מוכר להכשרת עובדי הוראה או רישיון הוראה קבוע בחינוך העל-יסודי או רישיון לעיסוק בהוראה לעל-יסודי, או תעודת הוראה אוניברסיטאית ממוסד אקדמי בארץ לעל-יסודי.(בהתאם לחוזר מנכ”ל)
הערות
א) תעודת בוגר בית הספר “מנדל” למנהיגות חינוכית תוכר כעונה על הדרישה לתעודת הוראה.
ב) לגבי החלופה של רישיון הוראה קבוע בחינוך העל-יסודי או רישיון לעיסוק בהוראה – אין להסתפק בתעודת הוראה בלי שהושלם ההליך לקבלת רישיון ההוראה הקבוע/הרישיון לעיסוק בהוראה מהאגף הבכיר לכוח אדם בהוראה או לקבלת אישור על זכאות לרישיון עד המועד האחרון להגשת טופסי המועמדות למשרת ניהול פנויה. לעניין זה לא יוכר רישיון בייעוץ חינוכי כעונה על הדרישה לרישיון הוראה קבוע/לרישיון לעיסוק בהוראה.
ג) תעודת התמחות למורי מורים אינה עונה על הדרישה לתעודת הוראה.
4. מועמד ייחשב כעומד בתנאי הסף לניהול בית ספר אם יציג אחד מן המסמכים הבאים:
1. תעודת סיום של אחת מהתכניות להכשרת מנהלים בארץ לבוגרים אשר סיימו את לימודיהם בתכניות להכשרת מנהלים של משרד החינוך במוסדות האקדמיים שקדמו לתכנית החדשה של מכון “אבני ראשה”.
2. תעודת זכאות לתואר אקדמי שני ייעודי במנהיגות בית ספרית לבוגרים אשר סיימו את לימודיהם בשנת התשס”ט (להל”ן: תכנית הפיילוט” באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן ובמכללת אחווה).
3. תעודת זכאות לתואר אקדמי שני במיהל החינוך ממוסד מוכר להשכלה גבוהה מהארץ או ממוסד להשכלה גבוהה מחו”ל אשר קיבל אישור שקילות מהגף להערכת תארים אקדמיים מחו”ל לבוגרים.
تُبعث الطلبات لايميل المجلس
לשלוח את בהקשות למייל [email protected]
המועד האחרון 1/9/2024
בכבוד רב
ראש המועצה
סלאמה אבו עדיסאן
باحترام رئيس المجلس
سلامه ابو عديسان